Gidsen

Meisjes 10 tot 14 jaar
GroepMaandagavond van 18:45 - 20:45
Uniform
Beige Scoutfit blouse met geruite das (type: MacLeod)
Een groep kinderen speelt voetbal op een grasveld

Groepdraaien op de maandagavond

Iedere maandagavond draaien we groep en doen we allerlei soorten activiteiten.  Elke week doen we wat anders. Denk hierbij aan het doen van zowel binnen-, buiten- als bosspellen, knutselen, vuur stoken, en iets lekkers bakken, maar ook aan activiteiten als theeleuten, beauty-avond en karaoke.

We staan altijd open voor nieuwe en eigen programma ideeën. Daarom laten wij de Gidsen in groepjes ook zelf een programma verzinnen. Zij moeten het bedachte idee dan als groep zelfstandig voorbereiden en mogen dan zelf groepdraaien.

Weekend

Naast het vaste groepdraaien op de maandagavonden, organiseren we gedurende het jaar ook nog één of twee Gidsenweekenden. Vanaf vrijdagavond tot zondagochtend verblijven we dan op een blokhut en doen we allerlei activiteiten, vaak aan de hand van een eigen bedacht thema. Meestal blijven we gewoon op de blokhut in Asten, maar soms gaan we ook naar andere locaties.

We maken tijdens zo’n weekend wat andere uitstapjes, zoals bowlen, zwemmen, speurtochten etc.

Een groep kinderen zit te knutselen rond een grote tafel

Zomerkamp

Als hoogtepunt van het jaar hebben we één keer per jaar een zomerkamp. Deze valt in de eerste week van de basisschoolvakantie. Wanneer de kamplocatie op een afstand van ongeveer 50 kilometer van Asten ligt, gaan we met de fiets, anders regelen we een bus.

Samen met alle andere speltakken van Scouting Asten gaan we dan een hele week op kamp. De Gidsen slapen dan in een grote tent en pionieren zelf een keuken in elkaar. Deze is noodzakelijk aangezien er elke dag zelf gekookt moet worden. Gedurende deze week doen we allerlei gave activiteiten waar we heel het jaar voor gespaard hebben. Voorbeelden van deze uitjes zijn Jump XL, minigolf en lasergamen. Net als een Gidsenweekend, heeft het zomerkamp ook een overkoepelend thema. Hierop gebaseerd worden ook originele en leuke activiteiten en spellen bedacht en gedaan, naast de ‘grotere’ uitjes zoals hierboven genoemd. Voorbeelden van eerdere kampthema’s zijn Expeditie Robinson, Disney en Televisie. Natuurlijk zit niet de hele week volgepland en is er ook plek voor vrije tijd. De Gidsen kunnen dan zelf het kampterrein verkennen en spelen met leden van andere speltakken. Traditiegetrouw, gaan we op een van de laatste dagen, met de hele Scouting zwemmen en hebben we dezelfde avond een gezamenlijk programma én een kampvuur niet te vergeten. Een actieve en gezellige week die zeker de energie waard is.

Kom kijken bij de Gidsen!

Spreken deze dingen jou aan? Twijfel dan niet en kom gerust eens langs bij de Gidsen! Je kunt drie keer gratis proefdraaien. Wie weet is het wat voor jou. Tot snel!